Помаранчева революція, корупція, політична нестабільність і Кличко – ось певно і все, що іноземці знають про нашу країну. Між тим, щороку на формування позитивного іміджу нашої країни у світі, з держказни виділяються мільйони гривень. Виникає питання, куди йдуть ці кошти, якщо за кордоном про Україну чули лише ті хто уважно слухав вчителя з географії.
Тиждень тому Кабмін знову затвердив чергову незрозумілу програму формування іміджу країни на період до 2011 року. А МЗС на «піар» України запросило рекордну суму - 230 мільйонів гривень. Варто зазначити, що минулоріч апетити уряду були значно меншими - 16 тисяч. Звідкіля взялася нова, мільйонна цифра для громадськості залишається загадкою. І це при тому, скільки в бюджеті «дірок», боргів та не профінансованих соціальних програм.
У багатьох європейських країнах політики давно зрозуміли, що позитивний світовий імідж країни не аби як допомагає економіці держави. Адже довіра до країни може підштовхнути іноземних інвесторів вкладати у неї гроші, розвинути туризм і як наслідок бюджет поповнюється. Та вочевидь для наших чиновників, як це зазвичай буває, імідж держави ніщо у порівнянні звісно з власною вигодою та наживою. Тому, вочевидь, імідж України і залишається рекордно низьким, все через те, що влада сама «мочить» репутацію нашої країни. Не аби яку роль у формуванні іміджу відіграють і «подвиги» наших політиків. Чого лишень вартий один «п’яний дебош» міністра МВС Юрія Луценко у Франкфуртському аеропорту. Після такої витівки українського політика весь світ заговорив про Україну, як країну алкозалежних.
Всі потуги наших чиновників пропіарити у світі Україну, через непрофесійність виглядають смішними. Минулорічні ролики про україну на Euronews і National Geographic не викликали навали туристів до нашої країни. Можливо, це і добре, адже познайомившись з дірявими українськими дорогами та занедбаними пам’ятками культури навряд чи той італієць чи німець захоче ще раз сюди повернутися.
Очевидно, що ті 230 мільйонів на імідж країни, які так просить МЗС, підуть в нікуди. Адже практика минулих років свідчить, що всі піарні кампанії в Україні робляться за принципом «дорого і без смаку». І як це часто буває ця сума підпаде під класичну схему наших політиків – відмивання коштів.
Відновити імідж України у світі буде легше — треба просто змінити владу, яка його псує.
Олена Славута
|