У грудні 2006 року Луцька міська рада отримала сертифікат якості ISO 9001-2000, який засвідчує відповідність надання адміністративних послуг населенню міжнародним стандартам. У 2008 році відбулася чергова перевірка Луцької міськради і як зазначив керуючий справами виконкому Микола Іванюк, аудитори переконалися, що працівники управління керуються політикою якості та успішно реалізовують цілі якості, а також постійно працюють над поліпшенням якості надання послуг мешканцям міста.
А тепер варто зазначити, що саме розуміють під «якістю» міські чиновники. Як показує практика, депутатські запити, які надходять до міської ради не розглядаються не лише в десятиденний термін після подання документу, а інколи це неспроможні зробити навіть за тридцять днів. Переважна більшість запитів стосується сфери комунального господарства. Заступник міського голови Владислав Стемковський, який водночас є директором департаменту ЖКГ господарства, пояснив таку ситуацію вже заяложеним «немає грошей». Відразу напрошується анекдотична фраза, «з грошима кожен зможе». Справа ж не лише в цьому. Навіть з тим забезпеченням, яке є на сьогодні у ЖКГ, комунальні процеси мають дуже в’ялопротікаючий характер. А система якості надання послуг ISO 9001, аж ніяк не передбачає такої характеристики. В такому випадку міська влада повинна пояснити аудиторам, які проводять сертифікацію, що внаслідок поганого фінансування і кризи, до якої довело центральне державне керівництво, вони вже не відповідають тим нормам, на які раніше претендували. Якщо причиною дійсно є гроші, а не халатність місцевої виконавчої влади. Потрібно вміти говорити правду, а не прикриватись непереконливими аргументами.
Ольга Руда
|