Передвиборний фонд Юлії Володимирівни, за інформацією газети "Сегодня", буде найвагомішим і може скласти, за різними оцінками, від 200 до 700 мільйонів доларів. "700 мільйонів - реальна цифра, - говорить один з добрих знайомих Прем'єра. - Якщо вона десь близько півмільярда гривень витратить тільки на всеукраїнський тур попси, то скільки, по-вашому, вона повинна витратити на рекламні ролики, агітаторів і на те, що вже сьогодні щодня дає знати народу, що "Вона працює"? У кого в руках в цей момент контроль над бюджетом - у того і найбільший фонд. Ну і плюс до того, бізнесмени з фракції БЮТ допоможуть, а також співвласник "ПриватБанку" Ігор Коломойський". Дійсно, враховуючи безпрецедентний доступ до фінансових потоків у країні, Прем'єр готується вилити на голови багатостраждальних українців незліченну кількість друкарської, наочної, телевізійної та іншої реклами. Разом з тим, незрозуміло, чому в уряду немає грошей для дітей війни, для вкладників Ощадбанку СРСР, для численної кількості пільгових категорій населення, але завжди є кошти для виборчої кампанії Тимошенко. Замість того, щоб намагатися умовити проголосувати за себе, краще б ці за будь-якими мірками чималі суми відправити на потреби держави. І зовсім вже цинічним на цьому тлі виглядає заклик на сайті Прем'єра: "Кожна гривня має цінність для нашої кампанії. Не залишайся осторонь...". Складається враження, що політтехнологи Тимошенко з головою зовсім не дружать. Вітчизняні ЗМІ, особливо це стосується телевізійних каналів, застигли в передчутті грошової зливи. Українські телевізійники і радіоканали обнародували в "Урядовому кур'єрі" і "Голосі України" розцінки на ефірний час для передвиборної агітації. Секунда ефіру обійдеться кандидатам в суму від 12 копійок (радіостанції) до 2338,42 гривні (ТВ). Зокрема, "1+1" візьме з кандидатів у президенти за секунду реклами від 235,22 грн рано вранці в буденні дні до 2338,42 увечері. Розцінки телеканалу "Інтер" коливаються від 67 грн у найбільш нерейтинговий час (3-5 година ранку) до 2667 грн у вечірньому ефірі. Ефірна секунда "Нового каналу" обійдеться претендентам на посаду президента всього в 1 грн за нічний ефір в будні (3-6 година ранку), а ось вечірній коштуватиме дорожче - 978,39 грн в період з 20:00 до 21:00. При цьому керівництво телекомпанії має намір двічі підвищити розцінки, і ближче до дня голосування вечір з "Новим каналом" коштуватиме кандидатам 3497,96 грн в будні й 3466,08 грн - у вихідні дні (за секунду). Повертаючись від розцінок до претендентів, слід зазначити, що Володимир Литвин більшу частину своїх фундаментальних "заощаджень" кине саме на телерекламу. Йдеться про 30-50 мільйонів доларів. За словами соратника спікера ВР, основного удару по українцях вони завдадуть в розпал свята: "От дивіться, 17 січня вибори, народ вже місяць сидітиме біля телевізора - на католицьке Різдво 25 грудня, на Новий рік, на наше Різдво, на Старий Новий рік. Ось на цей період і припадатимуть основні витрати". До слова, за нещодавніми дослідженнями експертної групи Kwendi, під час реклами спікера парламенту Володимира Литвина люди готові перемкнути канал вже на п'ятій секунді. Позаду залишилася навіть Тимошенко. В цілому не сприйняття громадянами подібної реклами свідчить про багато чого - і про те, що країна втомилася від балакучих нероб, і про те, що 1 млрд на рекламу в даному випадку - гроші на вітер. Микола Бондарчук
|