Чи буде свобода слова у ЗМІ? Чи впливатимуть передвиборчі технології на вибір людей? Якою буде позиція журналістів у висвітленні передвиборчого процесу? Відповіді на ці та ряд інших питань намагались знайти представники різних політичних сил, а також журналісти у ході дискусії, яка була організована Луцьким прес-центром реформ. Зокрема, серед присутніх були представники Партії регіонів, БЮТ, Фронту Змін, Свободи та Нашої України. Журналістів цікавило передусім питання, які основні наголоси робитимуть кандидати у своїй кампанії, та якими методами збираються завойовувати електорат: конструктивними діями та заявами чи «чорнухою» і відверто замовними матеріалами у ЗМІ. Олександр Башкаленко – голова Волинської обласної організації Партії регіонів у цьому контексті зауважив, що як показує дійсність, інколи може йтися про загрозу свободі слова, не кажучи вже про можливість розміщувати матеріали в обласних ЗМІ. «Уже на сьогоднішній день після виходу матеріалів, до нас телефонують представники влади і попереджають, що навіть дихати у їхню сторону небезпечно. Тому, про яку об’єктивну журналістику може йтися» - зауважив Олександр Башкаленко. Також представники інших політичних сил зауважили, що на сьогоднішній день учасниками у політичній «заказусі» є не лише політики, а й ЗМІ. Оскільки в період кризи, коли бізнес завмер, заробляти каналам теж потрібно, а як відомо, замовні матеріали непогано проплачуються. І особливо це стосується місцевих ЗМІ. Оскільки, якщо про інформаційний привід заявляє політична сила, то ніхто не буде ним займатися без попередньої проплати. Навіть, якщо інформація дійсно варта уваги. Що стосується «чорного» піару, то він безумовно буде, погоджуються учасники круглого столу. Втім, уже не в такій кількості, як це було на президентських виборах 2005-го року. Що стосується незалежної аналітики і чи можлива вона як така у передвиборчий період, то присутні погодились, що дотриматись цього пункту буде непросто. По-перше, в області немає солідних спеціалістів у цій справі, до думки яких прислухаються люди, по-друге, об’єктивна позиція може не цікавити засіб масової інформації, який частіше за все є політично заангажованим. Експерт-політолог Оксана Ярош зауважила, що кожна політична сила уже практично визначилася з наголосами, які робитиме у своїй передвиборчій кампанії. Зокрема, БЮТ, на антикризові заходи, Партія регіонів на дієвість і ефективне вирішення державних проблем її лідером Віктором Федоровичем Януковичем, «Свобода» ставить акцент на «чистоті» і «свіжості» своєї політичної сили і неможливості закинути їм певні промахи, а також апелюють до національної свідомості, «Наша Україна» на Конституційній реформі, яку ініціює Ющенко, а «Фронт змін» у свою чергу робить ставку на «свіжу кров» і молодий погляд на речі. Олександр Башкаленко зауважив, що конструктивна критика немає нічого спільного із «чорними» технологіями, втім, не кожен може критику адекватно сприймати. А тому. запропонував на подальших зустрічах предметно обговорювати журналістські матеріали. «Адже якщо стаття наповнена реальними фактами і підтвердженнями заслуг кандидата, або ж промахами опонентів, то байдуже, що вона виходить на шпальтах партійних видань. Якщо стаття не складається лише з абстрактних роздумів, то цілком заслуговує на увагу» - наголосив голова обласної організації Партії регіонів. Політичний експерт поцікавилася чи не буде перешкодою відсутність ораторського мистецтва у кандидата у Президенти Віктора Януковича у формуванні позитивного іміджу політика. На що Олександр Башкаленко відповів: «Україна незалежна уже 18 років, було багато людей, які вправно вміли говорити. Моя позиція така: якщо людина ефективно діє, то слово за неї замовлять інші». Учасники дискусії погодилися з тим, що об’єктивна журналістика, як і аналітика на сьогодні в Україні практично відсутні, грішать замовними матеріалами навіть ті ЗМІ, які позиціонують себе як громадсько-незалежні. Відтак, потрібно просто розраховувати на совість журналістів і здатність відділити зерно від полови. У підсумку голова регіонального осередку Партії регіонів Олександр Башкаленко відмітив: «Зрозуміло, що маніпуляції свідомістю громадян у ЗМІ будуть досить активними – це видно уже зараз, втім, мені хочеться вірити, що на сьогодні люди вже є більш-менш політично грамотними і їх не проведеш штучно створеними муляжами». Прес-служба Волинської обласної організації Партії регіонів.
|