Friday, 17.05.2024, 03:49

Меню сайту
Розділи новин
Волинські новини [1403]
Аналітика [237]
Новини України [912]
Позиція партії [147]
Інтерв'ю [126]
Відео [25]
Привітання [52]
Твоя думка - важлива [18]
Календар новин
«  November 2009  »
SuMoTuWeThFrSa
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Пошук
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Головна » 2009 » November » 25 » Свавільний тариф
Свавільний тариф
10:25
Тарифи на проїзд, які встановлено рішенням виконкому міської ради є незаконними – таким є висновок Волинського обласного відділення Антимонопольного комітету України. 
 
     Складається враження, що міський голова вдало скористався скрутним становищем на Луцькому комунальному підприємстві електротранспорту і, що називається, «під шумок» збільшив вартість проїзду. На сьогодні тариф на проїзд в обласному центрі зріс на 33,3%, досягнувши рівня інших обласних центрів Західної України. Хоча у Львові і відстані більші та й луцькі доходи дещо менші. Відмовки Богдана Шиби, мовляв, підприємство нерентабельне, «смокче» бюджетні гроші, саме не заробляє, то ось ми поліземо за ними до людських кишень. Ще однією причиною збитковості Богдан Шиба назвав пільговиків. За такої логіки випливає питання: у 2004 році, коли підприємство було прибутковим, пільговики комунальним транспортом не користувались? Звичайно, це нонсенс. Просто Богдан Павлович ніяк не може вимовити оте правдиве «Прогосподарювалися!» 
    
     Як би там не було, а згідно із законом, власником комунального підприємства є ніхто інший, як громада міста. Міський голова, виконавчий комітет та міська рада лише здійснюють управління цим майном. Разом з тим, єдине до чого довело таке управління – це підприємство-боржник і як наслідок, найлегший вихід із ситуації – підвищення тарифів на проїзд. Мабуть громада міста однозначно не поділяє таких радикальних і свавільних кроків міського керівництва.
 
     Загалом, комунальні підприємства не є прибутковими, вони можуть звільнятися від сплати частки прибутку, маючи за мету надання послуг соціального характеру, які не надаються підприємствами інших форм власності. Однак, яку соціальну функцію виконують маршрутні таксі придбані в лізинг за кошти бюджету, - невідомо. Вони мали б приносити прибуток і перекривати збитки від роботи електротранспорту. Тим більше, що чинне законодавство звільнило від податку на додану вартість операції з надання послуг з перевезення осіб пасажирським транспортом в межах населеного пункту. Звісно, що і заборгованість на підприємстві виникла не за місяць і навіть не за два, разом з тим, міський голова почав вирішувати ситуацію лише тоді, коли припекло. І то, не у найкращий спосіб. Це означає, що лучани ще подякувати мають меру за подібну винахідливість, адже завдяки його «революційним» рішенням проїзд у транспорті подорожчав. 
 
     Разом з тим, антимонопольний комітет визначив незаконною таку ініціативу виконавчого комітету. І чітко вказав, що тариф на послуги перевезення пасажирів автобусами загального користування у звичайному режимі розміром 2 гривні сформовано з порушенням вимог нормативного документа – Методичних рекомендацій визначення рівня тарифів на послуги пасажирського транспоту загального користування. Також, вказано, що тарифи на послуги перевезення маршрутними таксі величиною 2 гривні визначені з порушенням порядку їх формування та відповідно без економічного обґрунтування їх розміру. 
 
     Коли Богдан Шиба приймав таке непопулярне рішення, він очевидно не врахував, а чому автобусам ПАЗ вигідно возити людей з 40-го на ДПЗ по 1 гривні, а маршруткам п’ятнадцяткам, які є чи не найпопулярнішими – нерентабельно перевозити пасажирів по 1,5 гривні? Ці та інші питання залишаються відкритими до того часу, доки Державна інспекція контролю за цінами не підтвердить висновки Антимонопольного комітету, який переконаний, що луцькі тарифи є економічно необгрунтованими. 
 
Світлана Задорожна

Категорія: Волинські новини | Переглядів: 558 | Додав: volynregion | Рейтинг: 0.0/0 |