Головна » 2009»December»7 » Моделювання свідомості чи свідоме приховування правди?
Моделювання свідомості чи свідоме приховування правди?
13:18
Сьогоднішня президентська кампанія 2010 року має запит на використання «чорних» маніпулятивних технологій.
Схоже, що на цих виборах в плані впровадження «чорних» піар-технологій найбільше «прєуспєєт» штаб чинного Прем’єр-міністра.
Свого часу Ю.Тимошенко, пояснюючи, чому у її фракції так багато "кучмістів", сказала, що вона їх "визволила з полону". На сьогодні у її штабі ключова фігура інформаційної політики – О.Абдулін, великий знавець «чорних» технологій ще з кучмівських часів.
Однак, важливо розрізняти «брудні» технології і об’єктивні факти. Останні підлягають перевірці.
Скажімо, той факт, що у Блоці Ю.Тимошенко опинився вбивця кіровоградського селянина Лозинський – це не технологія, це просто обставина. І той факт, що депутат від БЮТ В.Уколов сьогодні втік з Києва у зв’язку зі звинуваченнями у скандалі навколо педофілії, – це також не «брудна» технологія, а жахлива реальність. До речі, Віктор Уколов, донедавна один з керівників рекламної кампанії Ю.Тимошенко, у БЮТ саме займався моделюванням "чорних" кампаній. Величезні кошти, які вже сьогодні витрачаються командою Тимошенко на передвиборчу кампанію – телевізійну рекламу, растяжки, білборди, концерти поп-зірок, іміджеві заходи – досі не допомогли підвищити рейтинг прем’єра. Десятки мільйонів доларів використовуються Тимошенко для того, щоби принаймні утримати її рейтинг на середньому показникові у 15-18%.
Однак, якщо дресируванню не піддається реальна ситуація, Тимошенко намагається змінити свідомість громадян. Уже сьогодні БЮТівські депутати (наприклад, Шкіль), не стидаючись, заявляють в ефірі (5 канал), що вони "моделюють свідомість" суспільства. Тобто, визнають, що намагаються зомбувати громадян, нав’язувати їм свою думку. Хочеться нагадати, що на Нюрнберзькому процесі такий підхід – уособленням його був сумновідомий Геббельс – було рішуче засуджено.
З іншого боку, уже сьогодні особисто Тимошенко (10.10.09, Запоріжжя) з гордістю каже, що "трохи прикрашає" дійсність, щоби, бачте, не налякати нерозумних співвітчизників. Тобто, визнає, що свідомо бреше виборцям.
Замість того, щоби визнати реальну картину і намагатися пояснити людям причини недолугості власної політики, Тимошенко заходилася підмінювати інформацію про рейтинги підтримки. По вертикалі штабів БЮТ спущено рознарядку утворити 28 соціологічних центрів (по одному – на кожну область, плюс Київ, плюс пріоритетні регіони), які вирішуватимуть дві задачі:
1. Моніторинг реальної ситуації із рейтингами довіри – для прийняття рішень у ході кампанії;
2. Підготовка фальшивих рейтингів – для демонстрації нібито перемоги БЮТ і нібито падіння рейтингу її конкурентів.
У разі програшу Тимошенко на виборах, ці "дані" використовуватимуться для оскарження результатів голосування – як "підтвердження перемоги" Тимошенко.
На реалізацію цієї стратегії штабами БЮТ організовуються виступи нових "фірм", які малюють високі рейтинги Тимошенко і низькі – її конкурентам.
Крім того, для підтримки кампанії Тимошенко найняті спеціальні люди – фахівці зі США, зокрема, з компанії AKPD Media. За інформацією "Української правди" і американського журналу "Ньюсуік", вони мають досвід якраз у галузі соціології та інтерпритації її результатів.
Щоби не піддатися на таку відверту брехню, треба ретельно дивитися, чиї саме дослідження цитуються, через які ЗМІ подаються і що відомо про саме дослідження.
По-перше, якщо "соціологічний центр" з’являється тільки під вибори – довіри до нього немає.
По-друге, якщо експерти центру коментують ситуацію схвально до певних політичних сил, відомі своїми поглядами на чиюсь користь – довіри до них немає.
По-третє, якщо невідомо, як саме ставилося питання, які були інші питання в опитувальнику – довіри до них немає. Не варто йти на поводу, стаючи частиною БЮТівської штабної статистики "модельованих" людей. Треба пам’ятати: в Україні, вибір роблять люди. Кожен кандидат отримає рівно такий результат, скільки голосів віддадуть люди. Тож варто спокійно оцінити зроблене кожним кандидатом, прийняти рішення і проголосувати. Так, як визначились Ви, а не так, як намалювали штабні соціологи БЮТ.