Незважаючи на те,
що Волинське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України
визнало незаконним підняття цін на проїзд у Луцьких маршрутних таксі,
представники міської влади, очевидно, пропустивши повз вуха дане рішення і
заходилися розглядати різноманітні варіанти боротьби з безквитковими пасажирами.
Відомо, що існує
обов’язок водіїв видавати пасажирам квитки, а ті у свою чергу зобов’язані
вимагати квитки у водіїв. Однак, у міських приватних маршрутних таксі рідко
можна побачити, що таке правило виконується. Пасажир, якого зловили без квитка
у маршрутці повинен сплатити штраф у 20-кратному розмірі від вартості проїзду,
а водія, який не видав квитка, наказують згідно з ст.155 адміністративного
кодексу, тобто з нього стягують штраф у розмірі десяти неоподаткованих
мінімумів. На разі міською радою було запропоновано створити так
звані робочі групи, в які входитимуть працівники податкової інспекції та
територіального відділення Голова автотрансінспекції у Волинській області.
Після трьох порушень з боку перевізника з ним розриватимуть угоду, а штрафуватимуть
перевізника за порушення правил тільки тоді, коли він сам здійснює контроль.
Взагалі у Луцьких
маршрутних таксі абсолютно відсутні умови для того, щоб пасажир міг оплатити
свій проїзд, спокійно одержати квиток, законно отримавши право на проїзд. Річ у
тім, що коли лучани зранку поспішають на роботу, часто, застрибують у маршрутку,
дають гроші водієві, який повинен видати решту (іноді навіть на ходу – що є
неабияким порушенням правил безпеки дорожнього руху). Пасажири якнайшвидше
проходять, займають місця. Існує також практика передавання грошей водієві, у
такому випадку іноді можна й не дочекатися решти, а потім докажи, яку купюру ти
«пустив по руках»! Коли працює кондуктор – тоді безумовно претензій немає.
Часто у
маршрутних таксі можна зустріти наліпки-оголошення біля водія «Квиток відривати
тут», звісно, пасажири можуть не помітити такої записки, або ж відверто
проігнорувати, особливо, за умов часпікової тисняви. Тому, перш ніж піднімати
ціни, та організовувати полювання на «зайців», аби з благородними цілями
повернути в бюджетне русло кошти виручені за проїзд, потрібно спочатку створити
комфортні умови для видачі та отримання квитків.
Степан Старчук
|