На початку президентської кампанії основні політичні сили країни домовилися про проведення чесної кампанії. Для Партії регіонів, як головної опозиційної сили України, важлива не лише кількісна, а й якісна перемога. Не ресурсом влади або підкупом, а правдою можна досягти успіху. Саме за такою схемою будується діалог з виборцями кандидата на пост Президента В.Януковича.
На чесні правила гри неохоче погодилися «демократи». Проте за місяць до першого туру президентських виборів, розуміючи неминучість поразки свого кандидата – представника корумпованої влади, БЮТ вирішив поламати законодавчі рамки виборчого процесу. У парламенті було зареєстровано декілька законопроектів, які, по суті, рушать систему проведення президентських виборів, а також форсують процес створення Державного реєстру виборців (найважливішого інструменту боротьби з підтасовуваннями і обманом).
Перемогу на виборах можуть вкрасти такими способами:
· махінаціями з процедурою голосування в дільничних і окружних виборчих комісіях. По суті, пропонується варіант, коли рішення комісії буде прийнято третиною членів комісії (30% + 1 голос). При цьому згідно з Законом про вибори Президента комісія є колегіальним органом, тому рішення повинне прийматися більшістю або, принаймні, можна віднайти консенсус. Таким чином, БЮТ в областях Західної України може піти шляхом повного беззаконня, а встановити реальні підсумки голосування стане неможливо;
· створенням у полі закону «чорних дір». Наприклад, умисне не прописується процедура реагування ЦВК за ситуації, коли окружна виборча комісія затягує з передачею протоколу з підсумками голосування. Таким чином, БЮТ, як партія влади, отримує неабиякі можливості для підтасовування остаточних підсумків голосування на рівні окружних комісій у «своїх» регіонах, а ЦВК не зможе ефективно реагувати на ці злочини. А в областях, де виграє В.Янукович, умисне затягування з вини членів комісій від БЮТ передачі даних, дозволить Тимошенко заявити про нібито «фальсифікації» на користь лідера опозиції;
· навмисне ускладнення процедури підрахунку голосів. Відповідна стаття складається з 48 частин, текст якої розміщений на 8 сторінках. Тому навіть експерти Верховної Ради заявили про складнощі з трактуванням цієї процедури, а також запропонували розбити проблематику на декілька статей з чітким і зрозумілим викладенням складових процедури;
· кожен спостерігач може подати заяву до суду з приводу порушень на виборчих дільницях, і вирішення щодо перемоги того чи іншого кандидата прийматимуться не виборчими комісіями, а судами. Враховуючи те, що судова гілка влади контролюється прем’єркою, суди почнуть приймати рішення на користь кандидата від діючої влади.
Параліч роботи Вищого адміністративного суду України, в якого немає грошей на поштові витрати, показує глибину фінансової прірви, в яку скотилася країна «завдяки» авантюрній економічній політиці Тимошенко. Бідні і дешеві суди – пряма дорога до підтасовувань у ході виборчого процесу. За гроші убогий суддя прийматиме будь-які рішення.
Оскільки народ купити не вдасться, авантюристи з БЮТ приватизовують судову систему. Тимошенко байдужий вибір народу, вона сподівається, що стане Президентом за допомогою судових рішень, які підкупить.
Однак, Партія регіонів не дасть вкрасти голоси виборців. Фракція Партії регіонів у парламенті, незважаючи на істерику опонентів, не допустила внесення змін у закон, які були спрямовані на те, щоб згодом була можливість сфальсифікувати результати виборів. Не варто змінювати правила «на ходу», так ніхто не робить. Партія регіонів докладе максимум зусиль, наполегливо і твердо відстоюватиме конституційне право громадян на вільний вибір.
Ми поцікавилися у лучан з приводу того, чи вірять вони у те, що вибори будуть чесними:
Галина, підприємець: «Впевнена, що фальсифікації матимуть місце. Наведу такий приклад: Мені вручили партійну газету «Батьківщина», де опублікована твердження Анатолія Грицюка про те, що Юлія Тимошенко боротиметься за владу з усіх сил, і додав, що боротися вона вміє. Взагалі то Тимошенко перебуває в кріслі прем’єра, то про яку боротьбу взагалі мова, а якщо вона готується до війни, тоді про яку свободу вибору взагалі йдеться?»
Петро, юрист: «Я чув від багатьох колег про те, що на Волині вже почали підкупляти виборців. Хто грішми, хто привілеями у майбутньому, хто погрозами чи шантажем. Так чи інакше – це вже факт фальсифікації.»
Ольга, журналіст: «Постійно переглядаю новини на різних телеканалах, хочу сказати, що критика діючого уряду на чолі з прем’єркою Тимошенко практично відсутня. До того ж її робота афішується безкоштовно на правах керівника уряду. В той час як інші кандидати змушені платити за ефірний час шалені суми коштів. Не всі йдуть на такі витрати, внаслідок цього виникає дефіцит інформації про діяльність інших кандидатів, а головне люди не чують правди. Тільки однобоке висвітлення.»
Руслан, історик: «Я не вірю в те, що президентські вибори будуть чесними та прозорими, але дуже хотілося б, адже необхідно, щоб вибір людей був врахований. У цьому контексті виникає запитання: Для чого вносити зараз незрозумілі для народу зміни до Закону про вибори Президента? Тобто міняють правила гри перед самими виборами, причому варто зауважити, хто ініціатор – чинна влада. Це свідчить про те, що вони бояться програти, втратити свої крісла, і роблять все можливе і неможливе, щоб уникнути поразки. А люди у виборчому процесі в такому випадку – просто порожнє місце.»
За матеріалами прес-служби Партії регіонів
Степан Старчук
|