Friday, 04.07.2025, 22:36

Меню сайту
Розділи новин
Волинські новини [1403]
Аналітика [237]
Новини України [912]
Позиція партії [147]
Інтерв'ю [126]
Відео [25]
Привітання [52]
Твоя думка - важлива [18]
Календар новин
«  June 2010  »
Su Mo Tu We Th Fr Sa
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Пошук
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Головна » 2010 » June » 18 » В Україні змінюють правила для водіїв
В Україні змінюють правила для водіїв
14:12
На офіційному сайті ДАІ МВС України нещодавно з'явилася нова версія проекту Правил дорожнього руху. Це вже друга, але ще не остаточна редакція змін правил дорожнього руху України. Нагадаємо, що вперше проект змін Державтоінспекція розмістила майже півроку тому, протягом цього часу приймала зауваження та пропозиції від громадських організацій, автоекспертів і простих автомобілістів. Також над документом дуже ретельно попрацювали співробітники ДАІ практично всіх регіонів країни - в Департаменті ДАІ МВС кажуть, що ці пропозиції складені на основі судової практики справ по адміністративних порушеннях та кримінальних справах по ДТП.

ЗАГАЛЬНІ ІНІЦІАТИВИ

ЗУПИНКА за наказом. У проекті з'явився пункт, який вимагає від водія у випадку зупинки автомобіля співробітником ДАІ вийти з машини на тротуар чи узбіччя, тоді як в даний момент не існує жодного нормативно-правового акту, за яким водій зобов'язаний покинути салон, а не передавати документи через вікно ( це загальносвітова практика). Позитивний момент - у проекті чітко прописано, що зупиняти автомобіль і перевіряти будь-які документи має право лише співробітник міліції і лише під час виконання службових обов'язків (на «екологів-козаків» з жезлами можна не реагувати).

АВАРІЯ. Цікаве нововведення стосується поняття ДТП. Згідно з проектом, під цей термін має потрапляти лише автопригода, що виникла під час користування дорожньо-транспортною інфраструктурою і під час якої постраждали люди або завдано матеріальних збитків. Якщо його приймуть, то при оформленні для отримання страховки дрібних пошкоджень, що виникли, наприклад, при в'їзді в гараж, права забирати не будуть. Однак є ризик, що ДАІ і зовсім відмовиться оформляти такі випадки, відсилаючи водія в міліцію.

ОБОВ'ЯЗКИ ВОДІЇВ ТА ПІШОХОДІВ

Ноу-хау. Втомленого водія прирівняли до п'яного

СТРАХОВКА. Сьогодні в списку документів, які водій зобов'язаний пред'явити співробітнику ДАІ, страховий поліс не зазначається, а в проекті він з'явився. Також пропонується у разі його прийняття за рух без страховки ввести таку ж відповідальність, як і за керування незареєстрованим або на автомобілі, який не пройшов техогляду, а за таке порушення визначений штраф 170-255 грн. на перший раз, у разі ж повторного порушення - від 255 до 510 грн. або громадські роботи терміном від 30 до 40 годин, з оплатною або безоплатною конфіскацією транспортного засобу.

СТАН ВОДІЯ. Цікаво виглядає ініціатива відстороняти від керування транспортними засобами водіїв, які перебувають у хворобливому або стомленому стані - точно такі ж заходи, як і стосовно до водіїв у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння. Однак якщо механізм визначення сп'яніння досить чітко регламентований спільної інструкцією МОЗ і МВС, то яким чином інспектори ДАІ будуть визначати ступінь втоми водія, залишається загадкою. Існує ризик, що даішники час від часу будуть зловживати таким правом, адже незрозуміло, як водієві довести той факт, що він не був стомленим, мовляв, інспектору просто здалося. Крім того, згідно із законопроектом, заборонено і передавати керування автомобілем втомленому водію, але знову-таки незрозуміло, як визначити ступінь втоми.

МОБІЛЬНИЙ ЗА КЕРМОМ. У діючих правил дорожнього руху досить чітко прописана заборона використання засоби зв'язку під час руху, якщо пристрій знаходиться в руках водія. У законопроекті ж пропонують зобов'язати «користуватися техустройствамі, які дозволяють розмовляти без допомоги рук».

Пішоходи. У запропонованій редакції правил дорожнього руху пішоходам хочуть заборонити пересуватися по автомагістралі, залишивши виняток для пішохідних доріжок, місць стоянки і відпочинку. Це - безсумнівний плюс, оскільки в сьогоднішніх правила формулювання нечітка - «спеціально визначені місця».

СТОЯНКА І ЗУПИНКА

Вимоги до стоянки і зупинки транспортних засобів збираються істотно посилити. Так, якщо зараз знак 3.34 «Зупинка заборонена» робить послаблення для водіїв таксі, що здійснюють посадку і висадку пасажирів (розвантаження чи навантаження вантажів), то в майбутньому це буде торкатися будь-яких транспортних засобів. Крім того, співробітники ДАІ внесли пропозицію штрафувати водіїв, навіть якщо автомобіль стоїть на аварійці. Підсилюють вимоги і до маршруток - вони зможуть робити зупинку тільки в спеціальних місцях для посадки пасажирів (сьогодні така заборона в ПДР не прописана).

Важливе доповнення - пряма заборона зупинятися на смугах гальмування і розгону (абсолютно правильне рішення). Однак дискусії викликають пропозиції щодо змін до правил паркування на тротуарах. Якщо сьогодні вона дозволена тоді, коли залишається для проходу людей не менше 2 м, то в проекті конкретика замінена на фразу «де стоянка викликає суттєві перешкоди для пішоходів». Але є й одна очевидно хороша ініціатива: дозволити стоянку на відстані 5 метрів від перехрестя (зараз 10 метрів).

РУХ НА НОВИЙ ЛАД

Швидкість. Ліміт в 90 км / год ніхто підвищувати не збирається

ПОЧАТОК РУХУ. В ініціативі ДАІ МВС прописано, що, виїжджаючи на дорогу з двору, з місць стоянки, об'єктів дорожнього сервісу та інших прилеглих територій, потрібно дати дорогу іншим транспортним засобам і пішоходам, а з'їжджаючи з дороги, - велосипедистам і пішоходам. Виїжджаючи, водій повинен переконатися, що не створює аварійної зупинки. Це досить вдале уточнення існуючій редакції.

Перестроювання. У проекті є одне цікаве доповнення: якщо велосипедист показує правий поворот, водій автомобіля зобов'язаний його пропустити.

ШВИДКІСТЬ. У 2009-му Кабмін підготував постанову, що дозволяє розганятися до 110 км / год на дорогах з окремими проїжджими частинами, відділеними один від одного відбійником або зеленими насадженнями, і якщо через них не проходять пішохідні переходи. У підготовленій редакції Правил дозволяють рухатися не більше 90 км / год, можна рухатися швидше, до 130 км / год, лише на автомагістралях. Для сучасних авто, навіть з урахуванням того, що водіїв не карають за перевищення швидкості до 20 км / год, швидкість в 110 км / год є «черепашачою». Однак поки в нашій країні не побудують нормальних доріг, дозволяти їздити швидше небезпечно, оскільки тими ж дорогами рухаються і автомобілі застарілих конструкцій.

ЗАХИСТ ВОДІЯ

У нових правил дорожнього руху пропонують прописати право водія отримувати компенсацію в разі отримання збитку через невідповідність стану доріг, вулиць та залізничних переїздів умовами безпеки дорожнього руху. Така ініціатива дозволить, по-перше, захистити права водія у випадку наїзду на яму, по-друге, юридично захистить водія від звинувачень у порушенні правил дорожнього руху, якщо він пошкодив автомобіль через невідповідну якість дороги (зараз ДАІ відбирає за це права).

Крім того, серед безлічі пропозицій є абсолютно правильна ідея прописати фразу про те, що кожен учасник дорожнього руху, дотримується правил дорожнього руху, розраховує на те, що інші учасники дорожнього руху виконують їх також. Зараз же правил дорожнього руху сформульовані так, що будь-якого водія, який потрапив в ДТП, можна визнати винним навіть якщо він дотримувався всіх правила, наприклад, на тій підставі, що він, вибираючи швидкість, не врахував того, що дорожня обстановка може змінитися .

Категорія: Новини України | Переглядів: 569 | Додав: volynregion | Рейтинг: 1.5/2 |