Луцьке підприємство електротранспорту вранці, 12 травня не
розпочало роботи – працівники оголосили страйк і вимагають виплати зарплати з
січня по квітень 2010 року.
Як розповів директор ЛПЕ Костянтин Патракеєв, підприємство постійно
знаходилося у передстрайковому стані. «Допоки не вирішено питання повного
відшкодування витрат на пільгові перевезення, питання рівномірного вчасного і
повного надходження субвенцій, а відтак - своєчасної і повної виплати зарплати
– допоки існує напруга на підприємстві» - зазначив він.
Вранці, 12 травня на підприємство прибув заступник луцького
міського голови Петро Гоцалюк, аби провести нараду з директором підприємства.
Як стало відомо, за графіком перерахування компенсацій за пільгові перевезення підприємствам
електротранспорту 5 травня з державного бюджету для ЛПЕ мало надійти 2,8
мільйона гривень на відшкодування пільгових перевезень.
«Ми чекали гроші… П’ятого, я, звичайно, не сподівався, і
надія у нас ще не вмерла що ми їх отримаємо» - сказав Патракеєв. Він зазначив,
що не знає про причини затримки коштів. «Графік не виконується. З яких причин –
ми не знаємо. Чи то немає грошей чи то немає можливості. Може через те, що було
багато вихідних…» - припустив Патракеєв.
Станом на 11 травня працівникам підприємства лишалося
виплатити близько 320 тисяч заробітної плати тільки за грудень. А оскільки
місячний фонд оплати праці на підприємці становить не менше 1,5 мільйона
гривень, а зарплата не виплачується з січня, то, виходить, що працівникам
заборгували не менше 6 мільйонів гривень.
Патракеєв і Гоцалюк запевняють, що на підприємстві проходить
запланована реорганізація. «Ми не тільки вибиваємо гроші: . Підприємство робить
те що мало робити. Реорганізовуємо структуру…Ми сьогодні маємо скорочення фонду
оплати праці – з 1 мільйона 900 тисяч гривень ми вийшли на один мільйон 500
тисяч. Доходи виросли порядка відсотків на 20. Але власними коштами ми не
перекриваємо тих витрат» - сказав Патракеєв.
Представники страйкового комітету запевняють, що страйк
безстроковий – до того часу, поки не будуть задоволені вимоги працівників –
виплатити зарплату з січня по квітень 2010 року.
Нагадаємо, це вже четвертий страйк тролейбусників за півтора
року. Примітно, що рівно рік тому, 12 травня 2009-го працівники Луцького
підприємства електротранспорту теж не вишли на роботу, вимагаючи заборговану
зарплату.
Наступного разу робітники депо страйкували 13 жовтня - тоді
тролейбусники оголосили безстрокову акцію непокори. Лучани зосталися без
дешевого громадського транспорту на два тижні.
А 27 січня нинішнього року тролейбусники втретє зважилися на
страйк - оголосили, що не вийдуть на роботу із 16 лютого. Лише завдяки
поступкам працівників депо та частковому погашенню заборгованості із зарплати
вдалося уникнути зупинки тролейбусів.
Така складна ситуація склалася в наслідок того, що попередній
уряд лише акумулював борги і, очевидно, не збирався їх
виплачувати. В результаті сума боргу сягнула 2,8 млн. гривень.
Разом з тим
нинішній уряд, одразу після прийняття бюджету, протягом п’яти днів практично
вирішив ситуацію із заборгованістю. Вже 14 травня перший заступник голови Волинської обласної адміністрації
Олександр Башкаленко зустрівся з представниками трудового колективу
підприємства. Він повідомив, що половина боргу, а це 1,4 млн. гривень, вже надійшло на рахунки працівників із державної
казни.
Також запланована
зустріч Олександра Башкаленка із Міністром з питань житлово-комунального
господарства України Олександром Поповим, де йтиметься про виплату решти
коштів. Перший заступник губернатора Волині зазначив, що зробить усе від нього
залежне, щоб це сталося у найкоротші терміни. Також він висловив переконання,
що «працівник, який вправно виконує свої обов’язки, повинен отримувати за це
кошти, а тримати людей без зарплати, а одже без можливості для існування, це
просто неприпустимо і не по-людськи».
Міла Шульгач
|