До першого заступника голови облдержадміністрації звернувся інвалід війни І групи, кавалер ордену «Слава» Микола Зацерковний. Він повідомив, що підозрює у незаконних діях державне підприємств «Укртелеком» і попросив допомоги у вирішенні проблеми. 87 річний ветеран розповів, що через каліцтво давно не полишає домівки, де живе з донькою-пенсіонеркою.
Єдиним зв’язком із зовнішнім світом для нього були проводове радіо і телефон. Але близько 2 років тому радіоточка замовкла. На прохання відновити лінію, сервісний центр «Укртелекому» не відреагував, але рахунки за користування радіоточкою надсилав щомісяця. За послугу, якої не отримував, інвалід не платив. Тоді йому зателефонували і повідомили, що відключають телефон, поки борг у 80 гривень за проводове радіо не буде сплачено.
Проблему ветерана було залагодженого, того ж дня телефонний зв’язок відновили. А от в сервісного центру Волинської дирекції «Укртелекому» проблеми тільки починаються. За згаданим фактом Олександр Башкаленко провів консультації з технічними службами, фахівцями антимонопольного комітету та у справах захисту прав споживачів.
З’ясувалося, що до практики, коли позбавляли однієї послуги аби «вибити» оплату за іншу, зв’язківці вдавалися не раз. Таким чином порушувались споживчі права сотень волинян. «Це дуже схоже на шантаж, - зауважив Олександр Башкаленко. - Державне підприємство не мало ні законного, ні морального права чинити так. Якщо існують борги – є законні методи їх повернення. Я вже не кажу про те, що стягуються кошти за послуги, які не надавалися. А також про те, що користувачами проводового радіо є переважно пенсіонери, а вони, як відомо – найдисциплінованіші платники.» Принагідно Олександр Башкаленко доручив відповідним службам дати правову оцінку включенню в оплату телефонного зв’язку так званого авансового платежу, нарахуванням абонентської плати за період, коли телефон не працював, а також відновленню телефонного зв’язку аж на третій день після погашення заборгованості.
|