Monday, 10.02.2025, 05:28

Меню сайту
Розділи новин
Волинські новини [1403]
Аналітика [237]
Новини України [912]
Позиція партії [147]
Інтерв'ю [126]
Відео [25]
Привітання [52]
Твоя думка - важлива [18]
Календар новин
«  February 2011  »
SuMoTuWeThFrSa
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Пошук
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Головна » 2011 » February » 15 » Добудова залізничного вокзалу у Луцьку: кошти обіцяють, лишилося узгодити деталі.
Добудова залізничного вокзалу у Луцьку: кошти обіцяють, лишилося узгодити деталі.
11:59
   Приміщення залізничного вокзалу, що у Луцьку було побудоване 52 роки тому. За цей час візитну картку обласного центру не реконструювали жодного разу. Нині це – архаїчна споруда, яка не відповідає елементарним сучасним вимогам міста. Цим болючим питанням переймалася не одна місцева влада, втім, нічого конкретного окрім обіцянок лучани за стільки років так і не побачили. Хіба що ось уже майже 10 років місцевим жителям муляє око недобудована металева конструкція, яка за обіцянками певних чинів мала би бути сучасним наземним переходом. 

    Сьогодні місцева влада знову повернулася обличчям до цього питання і здається має доволі серйозні наміри, щодо реконструкції вокзалу. Шукати кошти на відновлення «візитної картки» Луцька ще напередодні Нового року почав перший заступник голови Волинської обласної адміністрації Олександр Башкаленко. Коли на Волинь з робочим візитом приїхав віце премєр-міністр Борис Колесніков заступник губарнатора звернув окрему увагу високого посадовця на питання реконструкцій вокзалу. Першопочатковою метою візиту була реконструкція місцевого аеропорту, але в ході розмови з міністром Олександр Башкаленко зачепив ще одне болюче питання волинян - залізничний вокзал. Тоді перший заступник голови ОДА розповів, що в кінцевому результаті було прийняте рішення про реконструкцію залізничних воріт обласного центру. Відразу були обговорені і терміни – у 2011 році у держбюджеті планується закласти суму на реконструкцію візитівки Луцька. Олександр Башкаленко звернув увагу на те, що вокзал – це обличчя будь-якого міста: «Луцьк в цьому сенсі сьогодні, на жаль, далекий від ідеалу. Я буду відстоювати своє рішення, аби приміщення вокзалу зносити повністю, а на його місці будувати сучасну будівлю». Тоді ж відбулися переговори з мером Миколою Романюком. В ході реконструкції планується робити прив’язку приміщення вокзалу до його території, а також до мосту, який місто не може добудувати ось уже багато років. 

    Процес набуває обертів і днями відбулася міжгалузева нарада з питань визначення концепції реконструкції залізничного вокзалу. Олександр Башкаленко, який взяв участь у заході зауважив, що це вже конкретні кроки, які місто зробить на шляху до покращення зовнішнього вигляду залізничного вокзалу. На суд присутніх були представлені чотири проекти, які передбачали не тільки добудову об’єкту, а й вдосконалення інфраструктури прилеглих територій. 

    Архітектор Олександр Балан запропонував звести над коліями новий міст, який об’єднає дві частини вокзалу – для приміських та міжміських потягів. Проект передбачає доповнення основної споруди двома об’єктами комерційного призначення, добудову залу очікування, касового приміщення, відкриття ресторану. Також йдеться про оснащення вокзалу ескалаторами та ліфтами, засобами для пересування людей з особливими потребами. «Міська влада не байдужа до того, яким буде вокзал, адже це теж візитка Луцька. Ми розглядаємо його реконструкцію у комплексі з навколишньою територією з тим, щоб створити єдиний архітектурний ансамбль/ Капітально відремонтовані, реставровані вокзали у Луцьку і Ківерцях. 

    Другий проект презентував архітектор Олександр Шевчук. Він говорив доцільність перенесення головного вокзалу до Ківерець та створення в обласному центрі транспортного пересадочного вузла «Луцьк Північний». Варіант передбачає збільшення навантаження на залізничну колію, з’єднання з її допомогою території від села Лаврів до району ДПЗ та дачних масивів, використання рельсового автобусу, який можливо утримувати за кошти залізниці чи місцевих бюджетів. 

    Побудувати корпус із залом, додаткові перон та павільйон, тунельний спуск на другу платформу запропонував Василь Дузь-Крятченко. Також він говорив про доцільність оснащення вокзалу ліфтами та ескалаторами, розширення Привокзального майдану, будівництво автостоянки. 

    Директор інституту ВАТ «Волинський Діпроміст» Андрош Бідзіля запропонував звести не наземний, а підземний перехід. Він зауважив, що перепад рівня ґрунту по обидва боки колії складає півтора метри, тому про низький міст говорити не варто. Варіант передбачає також будівництво торговельного та офісно-розважального комплексів. 

    Більшість доповідачів зауважили, що наявний недобудований міст над коліями можна використовувати як додатковий варіант. 

    Представники влади спочатку надали перевагу першому проекту, припускаючи його поєднання з другим. Натомість залізничники говорили про недоцільність зведення двох частин вокзалу та загалом масштабного будівництва, адже за умов невеликого пасажиропотоку вокзал потребуватиме значних витрат на експлуатацію. До того ж, реконструкція може суттєво затягнутися, адже надто багато залежатиме від інвесторів. Олександр Башкаленко зауважив, що проект необхідно спочатку узгодити з міською радою, аби у перспективі уникнути конфліктів із власниками та орендарями землі поблизу вокзалу. 

    Головний інженер Львівської залізниці Володимир Кисельов запевнив, що Укрзалізниця готова виділити кошти на будівництво, але за умови, що інвестори також докладуть свою частку. Присутні вирішили опрацювати усі чотири запропоновані варіанти, розробити проектну документацію та чекати від Львівської залізниці чітко сформульованих технічних умов. Наступну зустріч з приводу добудови вирішили провести у Львові. Серйозна увага обласної влади до цієї теми дає впевненість, що реконструкція вокзалу буде здійснена вже найближчим часом.

Категорія: Волинські новини | Переглядів: 523 | Додав: volynregion | Рейтинг: 0.0/0 |