Віце-прем'єр-міністр - міністр
інфраструктури Борис Колесніков після хвороби вийшов на роботу і вже встиг
провести низку заходів. А заодно приділити увагу представникам ЗМІ.
Про те, що треба робити з держуправлінням, про зарплати машиністів
швидкісних поїздів та водії автобусів, про тіньову економіку та пенсійному
фонді і, звичайно, про те, як країна готується до Євро-2012 віце-прем'єр
розповів в своєму інтервю.
- Борисе Вікторовичу, Ви вже
повністю відновилися після хвороби?
- Мені здається, що відновився.
Вам видніше.
- Під час Вашого перебування на
лікарняному тільки й було розмов про дивовижну ефективність Вашого дистанційного управління.
- Це насправді не так. Працювала
професійна команда. Хоча, звичайно, той факт, що в держуправлінні все залежить
від чиновників - кого поважають більше, кого менше - створював певні проблеми.
- Вас знають як людину, яка,
м'яко кажучи, не любить бюрократії. За якими принципами Ви організуєте
керівництво в Міністерстві інфраструктури?
- Треба спрощувати
держуправління, залучати більше інвесторів: і в організації вантажних
перевезень, і в організації швидкісних пасажирських перевезень. Бо, як показав
російський досвід, це рентабельно. Тому тут підхід повинен бути прагматичний,
люди повинні отримувати ринкову зарплату. У нас сьогодні найдосвідченіший
кваліфікований машиніст отримує 4000 грн. Водій автобуса в місті-мільйоннику
заробляє 7-8 тис. Я нічого не маю проти водіїв автобусів, не хочу нікого
принижувати, нехай вони отримують навіть більше. Але машиніст швидкісного
поїзда - це анітрохи не легше, ніж керувати автобусом.
- Податковий кодекс вже в дії.
Наскільки Ви бачите активізацію інвестиційної складової? До старту ЄВРО-2012
залишилося менше 500 днів. Напевно, вже є хоча б орієнтовна кількість тих
інвестиційних проектів, які можуть бути реалізовані в Україні до ЄВРО-2012?
- По-перше, багато складових
Податкового кодексу набудуть чинності лише з другого кварталу, ну ПДВ зберуть
майже вдвічі більше. Головне, щоб було відшкодування ПДВ, як обіцяли -
автоматично. А ще, як з'ясувалося, Михайло Бродський розповів під час
недавнього ефіру у Савіка, що десятки тисяч "перших" керівників,
виявляється, живуть, бідолахи, на 800 грн. Півтора мільйона взагалі не живуть і
не працюють, хоча, фактично, працюють за них. Розумієте, в чому суть ситуації?
- Мені якраз цікава Ваша думка з
цього приводу.
- Справа в тому, якщо половина
економіки перебуває "в тіні", то пенсіонери отримують в два рази
менше на сьогоднішній день. Вчителі та лікарі отримують в два рази менше. Ось і
вся ситуація. Тобто що значить "в тіні"? Зарплата виплачується в
конверті. У конверті - значить, що виходить?! Це прибутковий податок, ну крім
того, ПДФО (податок з доходів фізичних осіб) - половина не доплачують. А це
місцеві бюджети, зарплати в освіті та медицині. Це - Пенсійний фонд. Звичайно,
держава повинна на наступний рік, про що говорив Президент В. Янукович, знизити
до мінімуму держвидатки, звернутися "до народу" і сказати: ми
обмежили себе повністю ...
- Знаєте, один сучасний філософ
сказав: "Дивлячись з вікна власного "Мерседеса", важко зрозуміти проблеми простого
обивателя" ... А Ви самі, коли останній раз їздили в метро? На презентації
міської електрички з Вашою участю?
- Останній раз я їздив у метро ще
при попередньому мері, дивилися кілька станцій - це було 3 роки тому, в 2007
році. Враження нормальні. Про підсумки презентації, та вагони, в яких здійснювалася поїздка -
експериментальні. Вагони будуть іншої
конфігурації, конфігурацію надамо в кінці квітня. Ми доопрацюємо інтер'єр,
керівник "Укрзалізниці" пропонує зробити два ряди сидінь, в обидві
сторони, більше 100 пасажирів зможе сидіти комфортно. Прохід звузиться до рівня
проходу в метрополітені ...
- І коли, власне, можна буде
побачити остаточний варіант вагона?
- Наприкінці квітня ми покажемо,
як буде виглядати вагон майбутньої київської електрички. Тобто треба дивитися.
Зараз головне завдання - максимально оптимізувати те, що ми маємо в даний час і
швидко створити для киян умови, щоб швидше дістатися до роботи і назад. Але це
не межа. Більш серйозні проекти потрібно реалізовувати. Завдання стоїть, щоб
через 7 років в Україні не
було нічних поїздів, спальних: ці мокрі рушники, провідниці не зовсім
адекватні, м'яко кажучи - не всі, звичайно - повернулися б у минуле, і через 30
років розповідали своїм онукам, що ви ще їздили на поїзді з наволочками,
провідницями, чаєм по 8 копійок.
- І, власне, завершити нашу
розмову хотілося б темою ЄВРО. На якому етапі зараз підготовка до святкового
відкриття НСК "Олімпійський"? Які готуєте сюрпризи?
- Будуть задіяні творчі
національні колективи і багато студентів-волонтерів. Звичайно, запрошені і зірки. Але з
бюджету будуть платити тільки українським колективам, оплачувати тільки
необхідне - тобто сценічні костюми, зарплату волонтерам, технічні моменти. Зірки - це справа спонсорів. Поки зі
спонсорами робота йде легше, ніж із зірками.
- А які будуть зроблені кроки по
відношенню до промоушену України
в рамках підготовки до ЄВРО-2012?
- Промоушен - це просування
України, його можна розділити
на дві взаємопов'язані речі. Це промоушен УЄФА - як турніру і промоушен Україна
- як країни. Зараз ми більше уваги приділяємо містам. Кожній з чотирьох перлин.
Тобто наступна промоутерська програма весна-літо буде присвячена містам.
Основна промоутерська (програма. - Ред.) Більш точкова. Цільова робота
почнеться після 2 грудня, коли буде проведено жеребкування, і кожне місто
дізнається, яку збірну приймати. Ось це ключовий момент ... А найближчим часом
буде художньо розкрита тема під умовною назвою "Ми чекаємо ЄВРО".
Тобто за допомогою кліпів буде показано, як кожен українець чекає ЄВРО.
|