- Борисе Вікторовичу Ви оцінювали, наскільки значущим стимулом для виробників транспорту стало проведення Євро-2012? - Звичайно. Наприклад, Львівський автобусний завод (ЛАЗ) за першу половину цього року повинен випустити 500 автобусів. Для порівняння: за останні 8 років він виготовив всього 450 машин. - Як уряд визначив, які заводи будуть основними постачальниками муніципального транспорту? - Їх обирав не уряд, а муніципалітети, виходячи зі своїх вимог до техніки. В Україні є зобов'язання перед UEFA максимально швидко забезпечити сучасним міським транспортом Київ, Харків, Донецьк і Львів. ЛАЗ буде поставляти міські автобуси і тролейбуси, оскільки це єдине в країні підприємство, здатне зробити у термін необхідну кількість такої техніки. А Луцький автобусний завод (входить в корпорацію "Богдан") поставить міжміський транспорт (туристичні автобуси) та автобуси для аеропортів. Крім того, "Богдан" залишається резервним підприємством на випадок, якщо ЛАЗ не впорається із замовленнями. У країні більше немає заводів, що володіють такими можливостями. - Ви не розглядали можливість закупівлі транспорту за кордоном? У UEFA немає претензій до стандартів якості українського транспорту? - Ні, це питання навіть не обговорювалося. Наші заводи виробляють транспорт з європейських комплектуючих. Більш того, "Богдан" і ЛАЗ поставляють продукцію в країни Південної Європи і мають відповідні сертифікати. Ми підтримуємо вітчизняного виробника: закуповуючи техніку на внутрішньому ринку, зберігаємо робочі місця, а податкові відрахування йдуть в скарбницю нашого, а не зарубіжної держави. Крім того, не слід забувати, що наша техніка набагато дешевше. UEFA не висловлював претензій до нашого транспорту - Тим не менш муніципалітетам і раніше, складно самостійно оновлювати парки. Як ви будете стимулювати ці закупівлі? - Дійсно, самостійно міста не можуть оновлювати парки. За нашими оцінками, навіть після Євро-2012 необхідно буде оновити ще понад 80% муніципального транспорту. Головна причина в тому, що в країні дуже багато пільговиків - через це комунальні транспортні підприємства збиткові. Ми збираємося провести експеримент - віддати більшість міських маршрутів приватним компаніям. Вже в наступному році місцеві та обласні адміністрації повинні будуть організувати аукціони з продажу маршрутів на міжміські перевезення приватним транспортним компаніям. А при оновленні компаніями парків держава компенсує їм відсотки по кредитах, якщо транспорт буде закуповуватися в українського виробника. Така ж схема буде використовуватися в роботі з перевізниками, які вже закріплені на окремих маршрутах. Якщо вона спрацює, ми її розповсюдимо і на муніципальний транспорт.
|