У хабарництві найчастіше звинувачують працівників ДАІ і недарма. За 12 днів з моменту дії нових штрафів (з 17 листопада), на даішників Волині складено вже 10 протоколів в зв’язку з корупційною діяльністю, а скільки ще випадків хабарництва залишилося поза увагою правоохоронців можна лише здогадуватися. Всім добре відомо, що штрафів за порушення правил дорожнього руху власникам автомобілів можна оминути, а точніше, значно їх знизити, позолотивши ручку працівнику ДАІ, зробивши пожертву в його сімейний бюджет.
Справа полягає в тому, що як би добре не слідкували спеціальні служби за даішниками, останні все одно будуть брати взятки.
До моменту введення в дію нових штрафів за порушення правил дорожнього руху більшість людей з впевненістю говорили, що це, насамперед, збільшить ріст корупції на дорогах не лише Волині, а й України. І збільшиться насамперед розмір хабарів. Зрозли в кілька разів штрафи, зросли і хабарі.
Звісно замість кількох тисяч водію вигідніше заплатити даішнику менше, але це не значить, що на цьому вся справа закінчиться. Ось, зокрема, в сусідній Росії разом із стражами доріг, в автомобілі чи поруч, часто знаходяться працівники оперативного відділу по боротьбі з економічною злочинністю. Звісно їх завдання полягає у викритті порушень правил дорожнього руху, а чужими руками зробити свою роботу, пов’язану з викриттям хабарництва. Оперативники не мають наміру довго сидіти в кущах, чи тіснитися годинами в автомобілі даішників, стежачи як виписують ті штрафи. Їм потрібно скласти протокол, бо інакше їхня робота не буде зроблене, а досягнути цього вони старатимуться будь-якими методами.
Зокрема, у наших східних сусідів даішники самі провокують водіїв дати їм взятку, показуючи суттєву різницю, коли наприклад ті сплатять 2500 гривень в державний бюджет і коли „пожертвують” бідним працівникам ДАІ на „існування”.
Хабарництво на дорогах було є і буде оскільки зарплата даішників значно менша від суми, яку вони можуть отримати у вигляді взяток.
Якщо ж українські стражі доріг переймуть досвід росіян, які одним помахом „чарівної палички” роблять роботу і собі і іншій структурі тоді це буде ніщо інше як провокація, яка спрямована аби лишень надурити людей.
Але ж буває і так, що працівники оперативного відділу по боротьбі з економічною злочинністю навмисно порушують правила дорожнього руху, щоб побачити реакцію даішників чи викривають вони порушення, а далі працівників вже перевіряють методом давання взятки. Попадуться стражі доріг то й „катаються” по судах та прокуратурах. Я більш ніж впевнений, що за порушення правил дорожнього руху, внаслідок якого був зупинений автомобіль оперативників, останні не сплачують штраф, що теж є порушенням, адже даішник зафіксував факт порушення. Будь добрим – оплати. І захисту в даній ситуації потребують вже самі працівники ДАІ.
Цю стратегію перевірки профпридатності даішників започаткували і на Волині. Про це повідомив секретар громадської ради при УМВС України у Волинській області Антон Цісарук під час заходу у Луцькому прес-клубі реформ на тему корупції на Волині. У своїй промові він сказав, що особисто здійснював виїзди цивільною машиною і навмисне порушував правила дорожнього руху. Мета таких заходів, за його словами, - спостереження за тим, як працівники ДАІ реагують на порушення правил дорожнього руху. „Із п’яти разів мене відпустили лише один”, - сказав Антон Цісарук
Я думаю зараз стало цікаво Вам читачам, чи сплатив секретар штрафи до Держбюджету? Бо на днях він чи будь-який з працівників ДАІ чи владної верхівки може сісти за кермо у нетверезому стані, чи просто порушувати правила дорожнього руху, а потім відхрещуватися, що це я перевіряв як працівники ДАІ порушників ловлять.
Таким порушником може бути будь-хто, починаючи з Президента і закінчуючи головою сільської ради, який буде казати, що я перевіряв уважність працівників ДАІ, потім півгодини вмовляв даішника, щоб той не складав протокол, пропонуючи взятку, наостанок непомітно підкинув стражу доріг в кишеню чи в автомобіль гроші, моментально приїхали оперативники і склали протокол вже на бідного даішника. Це справедливо?
Часто доводиться чути, зокрема, від Ющенка, як слід їздити не перевищуючи швидкість, як не сідати за кермо у нетверезому стані. Та чомусь дивним є те, що сам глава держави не помічає на яких швидкостях літає його кортеж, і як сам на День Перемоги, випивши чарку горілки сів за кермо і поїхав у невідомому напрямку (за свідченнями очевидців).
Шановні водії і шановні працівники ДАІ та оперативних служб давайте будемо усі чесними і будемо кожен гідно виконувати свої права та обов’язки, а не здобувати собі вигоду за рахунок когось чи проводити роботу на чиїйсь біді. Давайте жити за принципами, щоб для всіх водіїв на дорогах завжди було зелене світло, щоб вони ніколи не бачили на своєму шляху ні цвяха ні жезлу, щоб поряд завжди були приємні попутники і щоб кожен автомобіль завжди доїжджав до місця призначення.
Щасливої Вам дороги!