Saturday, 18.05.2024, 09:39

Меню сайту
Розділи новин
Волинські новини [1403]
Аналітика [237]
Новини України [912]
Позиція партії [147]
Інтерв'ю [126]
Відео [25]
Привітання [52]
Твоя думка - важлива [18]
Календар новин
«  March 2011  »
SuMoTuWeThFrSa
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Пошук
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Головна » 2011 » March » 11 » 365 днів Уряду М. Азарова
365 днів Уряду М. Азарова
10:57

Сьогодні, 11 березня, український уряд відсвяткує свій перший "день народження". Саме в цей день рівно рік тому Кабмін Миколи Азарова приступив до своїх обов'язків, і з тих пір йому довелося пережити багато чого. Уряд подолало і скасування політреформи, і масу різних звільнень і призначень, і навіть ряд скорочень, які були впроваджені в рамках адміністративної реформи. 

Що вдалося зробити Кабміну Азарова, а що ні? Яких членів уряду можна вважати "особливо відзначилися" за минулий період? І яку взагалі оцінку можна поставити уряду за виконану роботу? Ці питання ми задали провідним політологам Україні.

Володимир Корнілов, директор української філії Інституту країн СНД

- Моя оцінка роботи уряду навряд чи буде відрізнятися від тієї оцінки, яку я, зокрема, давав вашому сайту щодо року Януковича, з тієї простої причини, що політика Кабінету міністрів Азаров - це і політика президента Януковича, про що вони не раз заявляли - спільно і Янукович, і Азаров, і члени уряду.

Михайло Погребинський, директор київського Центру політичних досліджень і конфліктології

- У мене немає однозначної оцінки. За різними напрямками були різні результати. Скажімо, в зовнішній політиці скоріше позитивні результати, і якщо за п'ятибальною системою, то "п’ятірку" заслужили. У гуманітарній політиці, внутрішньої - теж швидше "п’ятірку", на мій погляд. По частині внутрішній економічної політики - тут важко оцінювати однозначно, але я б сказав, що більше "четвірки" навряд чи можна поставити, не заслужили.  

З огляду на те, що великий заділ зроблений з реформування, тут, може бути навіть, "п’ять" з мінусом.

По частині результатів в інфраструктурі, я думаю, тут "чотири" з плюсом, по Євро-2012  "п'ять".

Володимир Фесенко, голова правління Центру прикладних політичних досліджень "Пента"

- Я б не хотів давати персональні оцінки, тому що, по-перше, по кожному випадку буде своя історія, і, напевно, було б не зовсім коректно з моєї точки зору.

Що стосується загальних оцінок діяльності уряду, то я б відзначив, по-перше, головне досягнення уряду - йому вдалося, незважаючи на досить складні макроекономічні, фінансові проблеми, зберегти хоча б відносну, але все-таки соціально-економічну стабільність. Могло бути набагато гірше з урахуванням тих проблем і криз, які трапилися в багатьох європейських країнах, особливо в Греції, Ірландії. У нас ситуація дійсно могла б бути набагато гірше, але гіршої ситуації вдалося уникнути. Але яким чином! За рахунок допомоги, за рахунок позик з боку МВФ, а ці позики давалися під виконання досить жорстких умов, у тому числі і необхідності реалізації цілого ряду непопулярних рішень. А це призвело, у свою чергу, і до непростих наслідків - зокрема, підвищення цін на газ, підвищення комунальних тарифів. Це, звичайно ж, викликало невдоволення у цілого ряду верств населення. І це зараз найголовніший виклик для уряду - плюс з'явилися ще й нові проблеми. Я маю на увазі нестабільну цінову ситуацію: зростання цін на бензин, проблеми з низкою продуктів харчування - та ж гречка, борошно, хліб ... Це може бути зараз самим складним соціальним і політичним викликом для уряду.

Якщо говорити про політичний бік, то помінялася політична роль уряду. А точніше вона зникла. Уряд залишився господарським урядом, але перестав бути політичним. Політичні функції зведені до мінімуму, і по суті справи, головним органом політичного управління зараз є Президент, Адміністрація Президента, а уряд - у буквальному сенсі цього слова вищий орган виконавчої влади. Уряд виконує рішення, які приймає президент. І ось це головна трансформація ролі уряду, яка відбулася за цей рік. Уряд перестав бути політичним органом, він зосередилося на господарській і макроекономічної діяльності.

Ще одна важлива тенденція, яка відбулася за цей рік, особливо в останні місяці - це розростання ролі віце-прем'єрів. Особливо це стосується першого віце-прем'єра Андрія Клюєва, який, по суті справи, став дублером Миколи Азарова з багатьох ситуацій, і який веде цілий ряд поточних питань у діяльності уряду, а Азаров в більшій мірі контролює фінансовий і бюджетний сектор. Так само велика роль Бориса Колесникова, ну, а соціальними реформами займається Сергій Тігіпко. Роль віце-прем'єрів в порівнянні з попереднім урядом різко зросла, і ця тенденція виникла саме в період діяльності уряду Азарова.

Які саме загальні підсумки та оцінки? Уряд зміг вирішити, я думаю, ті завдання, які перед ним ставилися в минулому році - в момент початку його діяльності, але зараз перед ним стоять дуже серйозні виклики. Це і більш ефективна реалізація курсу реформ, заявлених президентом і одночасно утримання соціальної і політичної стабільності, тому що ризиків зараз стало більше, ніж рівно рік тому.

Олександр Медведєв, директор політичних програм Центру досліджень політичних цінностей "АКСІА"

- Від попередніх урядів цей уряд відрізняється тим, що за рік йому вдалося виконати частину декларативних реформ, про які говорилося перед початком роботи даного Кабінету міністрів. У першу чергу, це податкова реформа, прийняття Податкового кодексу. Також продовжуються спроби запустити ще кілька реформ.

З міністрів я найбільше виділив би віце-прем'єра Колеснікова, який всіма своїми діями і виступами показував, що країна готується до Євро-2012. Можливо, це ніяк не позначалося на пересічних громадянах, але в той же час його результати помітні суспільству.


Категорія: Аналітика | Переглядів: 416 | Додав: volynregion | Рейтинг: 0.0/0 |